برگزاری دوره آموزشی بین المللی تکنولوژی های نوین تولید سفال و سرامیک در شهر لالجین «پایتخت سفال و سرامیک جهان»

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان ، کارگاه آموزشی تکنولوژی های نوین در سفال و سرامیک  با حضور گروه صنعتی و تخصصی از کشور چین و با هدف بهبود مواد اولیه و فرآیند تولید سفال و سرامیک، در روز دوشنبه مورخ 22 مهرماه توسط پارک علم و فناوری همدان و گروه صنعتی آگات و الوان رس و با حضور علاقمندان و فعالان عرصه سفال و سرامیک در شهر لالجین برگزار گردید .

در ابتدای دوره آموزشی دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری همدان با اشاره به لزوم بومی سازی دانش تخصصی مورد نیاز واحدهای تولیدی در داخل کشور بیان داشت یکی از برنامه های آتی پارک علم و فناوری در سال رونق تولید، کمک به صنعت گران وتولید کنندگان جهت بهبود مواد اولیه و فرآیند تولید و طراحی های جدید می باشد تا بتوانند محصولاتی با کیفیت و مرغوب را تولید و برای حفظ بازار تلاش نمایند  و کالای مورد پسند مشتریان را تولید کنند .

ایشان با اشاره به نقش صادرات در سودآوری بیشتر تولید کنندگان بیان داشت، ما در پارک علم و فناوری بررسی کارشناسی در زمینه صادرات به کشور عراق انجام دادیم و مشخص گردید که هزینه تولید در داخل کشور به مراتب کمتر از کشورهای همسایه است و با تولید کالای با کیفیت و صادرات آن می توانیم سود قابل توجهی در چرخه اقتصادی کشور وارد کنیم.

وی  همچنین با تشکر از آقای گرشاسبی مدیر عامل گروه صنعتی آگات و الوان رس اظهار داشت تلاش مجموعه پارک علم و فناوری همدان بهره مندی از ظرفیت های  صنایع خوب استان در جهت تقویت صنایع استان می باشد و در صدد بهره مندی از دانش و تخصص مشاوران بین المللی جهت بهبود تولیدات و بازدهی مطلوب صنایع شهرستان لالجین هستیم.

در ادامه آقای مهندس جعفری پور مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان نیز به لزوم کاهش و کنترل پسماندهای واحدهای تولیدی سفال و سرامیک پرداخت و بیان داشت  این حجم انباشت پسماند و ضایعات بجا مانده زیبنده پایتخت سفال و سرامیک جهان نمی باشد .

آقای قنبری فرماندار شهرستان بهار نیز برگزاری این کارگاه را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت هزینه های تولید در این شهرستان حداقل ممکن است ولی اگر کیفیت تولید مطلوب نباشد بازار این تولیدات دچار رکود شده و مشکلاتی برای تولید کنندگان پیش می آید.

مدرس بین المللی دوره آموزشی ژائوجونشنگ از کشور چین که سابقه فعالیت فنی و مشاوره ای در چندین شرکت مطرح در زمینه سفال و سرامیک را دارد مطالب کاربردی و مفیدی در زمینه های ترکیب مواد اولیه ، فرآیند بهینه تولید، ایجاد استاندارد های فنی و ظاهری، تصفیه آب و پسماندهای صنعتی، ماشین آلات و ربات های مورد نیاز در خط تولید، نحوه پیشگیری از ایرادات و نواقص پیش آمده در فرآیند تولید از قبیل ضعف در لعاب و ترک های ایجاد شده بر روی تولیدات و ریشه یابی مشکلات تولید گران را ارایه نمود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *