با پیگیری های پارک علم و فناوری همدان رقم خورد :

صدور مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری در همدان

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، دکتر منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در دقایق پایانی روز پنج شنبه مورخ 1398/9/23 از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری همدان بازدید نمود و خبر صدور مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری را در جمع خبرنگاران اعلام نمود .

ایشان با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌های مهم از کارشناسان خارجی استفاده می‌شد ابراز کرد: نه تنها در حوزه نظامی و نفت بلکه در حوزه بهداشت و درمان نیز پزشکان خارجی در کشور حضور داشتند، ولی اکنون دانشگاه‌ها به پژوهش و تولید علم روی آوردند چرا که شاهد هستیم دانشگاه ها رتبه‌های اول تولید علم را به دست آورده اند .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه همه مسئولان استان به دنبال  توسعه دانش بنیان استان هستند اظهار داشت: همدان زیر ساخت ها و ظرفیت های خوبی در راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری دارد و ساختمان جدید پارک نیز یکی از این زیرساخت هاست و با ایجاد منطقه ویژه فناوری حمایت خوبی از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان می گردد .

دکتر غلامی با بیان اینکه از اوایل دهه 80 توجه به کاربردی کردن نتایج علوم و تحقیقات آغاز شده، ابراز کرد: در حال حاضر بیش از 43 پارک علم و فناوری و بیش از 197 مرکز رشد داریم که دستاورد این مراکز، شرکت‌های بسیاری در حوزه دانش بنیان است که از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند.

 ایشان همچنین با تاکید بر اینکه  آینده خوبی در حوزه علم و فناوری پیش‌بینی می‌شود گفت: امروز بین 4 میلیون دانشجو در کشور و تعداد بسیاری نخبه وجود دارد و در شرایط سخت اقتصادی امروز بهترین رویکرد برای برون رفت از تحریم ها ، توجه به پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است.

در ادامه مصطفی آزادبخت معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه در استان همدلی و همراهی خوبی وجود دارد گفت: استان از طرح‌ها و پروژه‌های فناوری، دانش بنیان و استارت آپی حمایت می‌کند و در استانداری همدان توجه ویژه ای به پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان مستقر می شود.

همچنین دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز با بیان اینکه هم اکنون 6 هزار مترمربع از پارک علم و فناوری همدان به بهره‌برداری رسیده است گفت: برای تکمیل کل ساختمان نیازمند اعتبارات هستیم تا پذیرش و حمایت از واحدهای فناور را افزایش دهیم..

محمدحسن مرادی با اشاره به اینکه در استان 161 واحد فناور پذیرش شده بیان کرد: 81 واحد در پارک مستقر هستند و این شرکت‌ها توانسته اند درآمد بالایی را به دست آورند و ما به دلیل سود آوری بیشتر این واحدها، به دنبال صادرات محصولات این واحدها هستیم.

وی در ادامه سخنان به لزوم توجه به بازار محصولات دانش بنیان و فناور تأکید کرد و گفت: اگر 15 درصد کار را نوآوری و 25 درصد را تبدیل ایده به محصول در نظر بگیریم 60 درصد باقی مانده، بازار به حساب می‌آید.

مرادی تصریح کرد: ما در کشور نسبت به کشورهای همسایه نیروی کار و انرژی با قیمت مناسب داریم که می‌توانیم بر این اساس با رعایت استانداردها صادرات را رونق دهیم.

در پایان این نشست آقای حمید بادامی نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان بستر مناسبی برای رشد جوانان مستعد و نخبه استان می باشد گفت: شهرداری همدان در راستای حمایت از اشتغال دانش بنیان، نخستین فرهنگسرای کسب و کار را در یکی از مناطق حاشیه شهر ایجاد کرده است و آمادگی داریم با همکاری پارک علم و فناوری یک شتابدهنده تخصصی در این مرکز ایجاد کنیم .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!