بازدید رییس بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی از لالجین

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، در روز پنجشنبه مورخ 1398/9/14، رییس بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، آقای دکتر اسدی به همراه تیم اجرایی برنامه تلویزیونی میدون ضمن حضور در پارک علم و فناوری همدان و دیدار از شهر جهانی لالجین، زمینه های راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهنده فناوری های فرهنگی در همدان را بررسی و در این خصوص با مدیران استانی و شهرستانی به مذاکره پرداختند.

      در این برنامه که با دعوت پارک علم و فناوری همدان برگزار شد، ابتدا دکتر اسدی در جلسه اختصاصی با آقای پورمجاهد معاون امور اقتصادی استانداری، آقای دکتر مرادی رییس پارک علم و فناوری و آقای دکتر صادقی مدیر کل برنامه ریزی استانداری، زمینه های ایجاد مرکز نوآوری فناوری های فرهنگی در همدان را بررسی و سپس در جمع مدیران شهر لالجین و فعالین عرصه تولید سفال حضور پیدا کرده و ضمن تشریح کارکردهای این مرکز از نقطه نظرات حاضرین در جلسه استفاده نمودند. معاون فرماندار بهار، بخشدار و شهردار بهار، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان به همراه جمعی از هنرمندان و اساتید حوزه سفال و سرامیک از حاضرین در این جلسه بودند.

     در این برنامه همچنین، تیم اجرایی برنامه تلویزیونی میدون، با محوریت معرفی کسب و کارهای نوآورانه، از دو کارگاه نمونه تولید سفال در لالجین بازدید و از نحوه فعالیت هنرمندان لالجینی گزارش تصویری تهیه نمودند.

    در پایان، طی مذاکرات و جلسات برگزار شده، مقرر گردید، مرکز نوآوری و شتابدهنده فناوری های فرهنگی همدان با محوریت سفال لالجین توسط بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی و با همکاری پارک علم و فناوری همدان، استانداری همدان و سایر نهاد های ذیربط تاسیس گردد تا از این طریق زمینه های توسعه هر چه بیشتر زیست بوم صنایع خلاق استان همدان فراهم گردد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!