بهره برداری از ساختمان پارک علم و فناوری همدان و افتتاح پنج مرکز نوآوری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، بهره برداری از ساختمان پارک علم و فناوری همدان و افتتاح پنج مرکز نوآوری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانسی در پارک علم و فناوری استان همدان انجام شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیانی پارک علم و فناوری همدان گفت: همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط دانش‌بنیان‌ها تأمین شد و تقریباً هیچ تجهیزی در این زمینه از دیگر کشورها وارد نکرده‌ایم.

سورنا ستاری افزود: زیست‌بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در روزهای کرونایی بود و در دوران شیوع کرونا توان دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات، پاسخ داد.

وی با بیان اینکه از روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، دانش‌بنیان‌ها دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و غیره را در داخل کشور تأمین کردند، گفت: دانش‌بنیان‌ها در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: این کار بزرگ از عهده دانش‌بنیان‌ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان کار بسیار بزرگی در این حوزه داشته‌اند، گفت: با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان همدان و صندوق‌های نوآوری شاهد پیش روی مناسب شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناورانه خواهیم بود چرا که صندوق پژوهش و فناوری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند مشکلات یک فناور را بشناسند، بحث‌های ضمانت نامه‌های بانکی را نداشته باشند و فرهنگ‌های جدیدی چون سرمایه گذاری خطرپذیر را توسعه دهند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!