حمایت بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره) جهت توسعه و رونق طرح های فناورانه استان همدان

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، آقای دکتر پسندیده  کارشناس ارشد حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی از بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره)، با هدف  آشنایی با توانمندی های واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان همدان و نیز معرفی شیوه و میزان حمایت های بنیاد برکت از طرح های فناوران و شرکت های دانش بنیان، در جلسه ای با حضور حدود 60 نفر از مدیران و نمایندگان شرکت های دانش بنیان استان در روز چهارشنبه مورخ 1398/10/06 در محل پارک علم و فناوری همدان حضور یافت.

در ابتدای جلسه دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری همدان با ذکر این نکته که در پارک علم و فناوری نباید صرفاً به تقویت و ایجاد فناوری پرداخت افزود، رشد و تعالی و موفقیت شرکت های دانش بنیان نیازمند رویکرد ویژه به بازار است زیرا بازار است  که می تواند باعث افزایش و رونق تولید شود .

ایشان افزود، مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری صادر گردیده است و به دنبال حمایت مالی حداکثری از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در استان هستیم و به این جهت جلساتی با بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام داشتیم تا از طرح های فناوری ما حمایت کنند و جلسه امروز به منظور آشنایی بنیاد با توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان برای سرمایه گذاری بنیاد برکت می باشد و این ارتباط اثرگذار را حفظ خواهیم کرد تا کمکی در جهت فعالیت واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان باشد .

درا دامه آقای دکتر پسندیده،  کارشناس ارشد حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی از بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره)، نیز با معرفی اجمالی بنیاد برکت گفت، بنياد بركت با مشارکت در راه‌اندازی و توسعه‌ی طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و …، انجام طرح‌های عمراني و زيربنايي، در جهت بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و كارآفرينی افراد، گروه‌ها و واحدهای كسب و كار مستعد فعاليت، در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ايران، و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بر میدارد .

وی ادامه داد، از بین تعداد بالای تقاضا برای حمایت بنیاد، تعداد محدودی انتخاب می‌شوند و از روش های 1- مشارکت در مالکیت 2- تامین منابع مالی ارزان قیمت به آن‌ها کمک می‌کنیم و برای موفقیت آنها مشاور‌های مالی و فنی و بازاریابی هم ارائه می کنیم زیرا این شرکت‌ها نوپا هستند و ممکن است به اصول شرکت مداری مسلط نباشند.

پسندیده گفت، اولویت بنیاد حمایت از طرح های مناطق محروم و شرکت های دانش بنیانی که ساختار حقوقی انها شکل گرفته است می باشد و بنیاد بدون دخالت در هیچ اموری و با هدف کمک مالی از داوطلبان، حداکثر ۴۹ درصد سهام آن ها را خریداری می نماید .

او در خصوص ادامه سرمایه گذاری بیان داشت، زمانی که  شرکت روی پای خود بایستد به صاحبان سهام پیشنهاد خرید سهام را می‌دهیم که معمولا این زمان از ۳ تا ۵ سال بعد از زمانی است که آن کارخانه یا شرکت راه اندازی شده و به وضعیت پایداری می‌رسد و خروج نیز به این صورت است که سهم بنیاد ارزش گذاری می‌شود و میزان ریالی آن در یک فاصله ۳ تا ۵ ساله به صورت قسطی از شرکت گرفته می‌شود.

همچنین در این جلسه مدیران عامل و نمایندگان واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان نیز اطلاعاتی از قبیل معرفی شرکت، نوع محصول و اطلاعات فنی در خصوص فعالیت خود را ارائه نمودند .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!