رئیس پارک علم و فناوری همدان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان

پژوهش و فناوری برای پیشرفت و  توسعه کشور

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، در آستانه هفته پژوهش و فناوری و در سال مزین به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، به منظور معرفی و عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان، نمایشگاه پژوهش و فناوری با برنامه ریزی و محوریت پارک علم و فناوری همدان و در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی  برگزار گردید .

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در حاشیه این نمایشگاه گفت، مراسم هفته پژوهش امسال با رویکرد جدید و اراده بیشتری برگزار شد چراکه رهبر معظم انقلاب سال‌جاری را تحت عنوان «تولید، دانش بنیان و اشغال آفرین» نام‌گذاری فرموده است.

وی در ادامه افزود، منویات ایشان تکلیف و وظیفه ما در زمینه دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های اقتصادی تصدیق و در همین راستا، ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان را راه اندازی کردیم تا با برآیند اقدامات انجام شده، علم و دانش را به محصول و فرآورده تبدیل کنیم که این مسأله در استان با سرعت بالایی در حال انجام است.

وی ماحصل اقدامات و فعالیت‌های انجام شده را محصولاتی دانست که در این نمایشگاه، ارائه و عرضه شده است و گفت: هر کدام از محصولات ارائه شده در نمایشگاه هفته پژوهش همدان، کم نظیر بوده و قابلیت عرضه و ارائه به کشورهای دیگر را دارا می باشد و با حمایت دولت از مجموعه شرکت‌های دانش بنیان، رشد فزآینده‌ای در ماه‌ها و سال‌های آینده خواهیم داشت.

در ادامه دکتر مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری همدان و دبیر کمیته نمایشگاهی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان نیز اهمیت پژوهش و فناوری را برای رسیدن هر کشور به پیشرفت و توسعه همه جانبه و حفظ استقلال، بی بدیل و ارزنده دانست و گفت، به فضل الهی این حوزه در کشور ما فعال و سرزنده به پیش می‌رود و هفته پژوهش و فناوری به نوعی بزرگداشت تلاش‌هایی است که منجر به توفیقات در سطح علمی و فناوری شده است

ایشان افزود: ستاد هفته پژوهش و فناوری استان تصمیم به برگزاری نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری در مدت زمان 3 روز، از تاریخ 5 لغایت 7 آذرماه سال جاری گرفت و با توجه به تجربه پارک علم و فناوری همدان در سنوات گذشته، مسئولیت برگزاری این نمایشگاه به پارک علم و فناوری همدان محول شد.

کزازی ادامه داد، پارک علم و فناوری همدان در دبیرخانه استانی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری علاوه بر مسئولیت دبیرکمیته برگزاری نمایشگاه عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان، دبیر کمیته انتخاب فناور برتر استان را نیز برعهده داشت.

شایان ذکر است، در نمایشگاه امسال تعداد 84 محصول و خدمت که از دستاوردهای  پژوهشی و فناوری دستگاه های اجرایی  وشرکت های خصوصی استان در  18 غرفه از دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی و نیز 4 غرفه شرکت های خصوصی به نمایش ودید مخاطبان و علاقمندان حوزه پژوهش و فناوری به نمایش گذاشته شد .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!