راه اندازی شتاب دهنده های تخصصی در واحدهای فناور توانمند مستقر در پارک علم و فناوری همدان

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، در روز پنج شنبه مورخ 1398/8/13 جلسه ای با هدف ایجاد شتابدهنده های تخصصی با تکیه بر ظرفیت های صنعتی و علمی استان و همچنین ریشه یابی مشکلات توسعه فناوری در بین واحدهای صنعتی با حضور رئیس پارک علم و فناوری همدان، مدیران اجرایی ایستگاه فناوری شریف و مدیران عامل و نمایندگان واحدهای فناور توسعه یافته و متقاضی ایجاد شتاب دهنده های تخصصی در محل پارک علم و فناوری همدان برگزار گردید .

در این جلسه دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری همدان ضمن معرفی شتاب دهنده های تخصصی و نقش کلیدی آنها در توسعه فناوری و نوآوری در استان، تشریح کرد: رویکرد نوین در مدیریت فناوری ایجاد شتاب دهنده های تخصصی و مرکزی برای جذب و حمایت چندین استارت آپ در کنار یکدیگر در فضای مشترک برای هم افزایی و تکمیل فرآیندها با کمک خود استارت آپ ها می باشد.

ایشان همچنین با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان در زمینه های مبل، منبت، گردو، سفال و سرامیک ، چینی آلات بهداشتی و سایر موارد افزود، با ایجاد شتاب دهنده تخصصی مرتبط، همچنین قصد داریم به بهبود فعالیت هایR&D  واحدهای صنعتی استان کمک کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری همدان آموزش، جذب سرمایه گذار، فضای کار اشتراکی، پشتیبانی ساخت، ایجاد شبکه ارتباطی و منتورینگ را از دیگر خدمات شتاب دهنده ها به استارت آپ ها برشمرد و ادامه داد شرکت های توانمند مستقر در پارک علم و فناوری متقاضی ایجاد شتاب دهنده های تخصصی در حوزه، انرژی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، چینی آلات بهداشتی و فناوری اطلاعات می باشند که در مرحله برنامه ریزی های اجرایی آن می باشیم.

وی افزود در زمینه صندوق پژوهش و فناوری نیز پیگیر هستیم و با افتتاح صندوق نیز گام موثر بعدی جهت نیل به اهداف پارک علم و فناوری در نهادینه شدن فناوری در صنعت استان برداشته خواهد شد.

در ادامه آقای روستا آزاد، مدیر عامل ایستگاه نوآوری شریف نیز در این جلسه گفت تیم مدیریتی دانشگاه صنعتی شریف بخشی از ماموریت خود را از آموزش دانشجویان به سمت فناوری سوق داد و بخش هایی تحت عنوان پارک علم و فناوری، صندوق فناوری شریف و … شکل گرفت و در نهایت در مرداد ماه سال 1397 ایستگاه نوآوری شریف با حمایت‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح گردید تا یک اقدام موثر در جهت شکوفایی فناوری و نوآوری در جمهوری اسلامی ایران باشد.

ایشان در معرفی ایستگاه نوآوری شریف بیان داشت ماموریت اصلی ما، بسترسازی و تسهیل فرآیندهای توسعه فناوری با رویکرد شکل‌گیری و رشد شرکت‌های نوپا و متوسط در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال مولد و توسعه زیست بوم نوآورانه می باشد.

وی همچنین افزود، برآنیم تا با تمرکز منابع بر شناسایی و توانمندسازی و پرورش ایده‌های نوآورانه با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فراهم سازی محیطی مولد و پویا، شاهد رشد و شکوفایی کسب و کارهای دانش بنیان بوده و به اهداف عالی خود دست یابیم.

روستا آزاد ضمن اعلام آمادگی در زمینه مشارکت در سهام صندوق های فناوری در شهرستان ها گفت، صندوق های فناوری در زمینه مشکلات اقتصادی و اخذ تسهیلات کمک شایانی به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان می کند به خصوص در بخش 1- ضمانت نامه های بانکی 2- حوزه مالی 3-بورس و فرابورس 4-ارتباط با بانک مرکزی و… که می توان آن را نیاز جدی چرخه فناوری استان دانست.

در ادامه جلسه، آقای حمیدیان عضو هیات مدیره ایستگاه نوآوری شریف نیز، نخستین اقدام در ایجاد شتاب دهنده تخصصی را هدف گذاری دقیق برای رسیدن به نتیجه مورد نظر برشمرد و بیان داشت شتابدهنده از طریق ارائه خدمات مالی(بیمه، حسابداری)، بازرگانی(بازاریابی و تجاری سازی)، تامین مالی(جذب سرمایه گذار، تسهیلات از بانک ها)، حقوقی و ارزی فرآیند تولید را تسهیل می بخشند و آمادگی داریم تا به صورت سه جانبه با مشارکت پارک علم و فناوری همدان و صنایع بزرگ استان و مشاوره های تخصصی برای ایجاد شتاب دهنده تعامل کنیم.

در پایان تیم مدیریتی ایستگاه نوآوری شریف از سه واحد صنعتی متقاضی ایجاد شتابدهنده تخصصی در استان بازدید نمودند و راهکارهای لازم در این خصوص را ارائه نمودند.

(امین عباسی – روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!