بازدید شهردار و نایب رئیس شورای عالی استانهای کشور از پارک علم و فناوری همدان

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان ، آقای عباس صوفی شهردار همدان، آقای حمید بادامی نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان و نایب رئیس شورای عالی استان های کشور، محمدرضا فيضي منش مدير شهرداري منطقه 3 همدان، با هدف آشنایی با ماهیت، اهداف و حمایت های پارک علم و فناوری همدان و همچنین معرفی توانمندی های شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر، در روز سه شنیه مورخ 15 مردادماه سال جاری از پارک علم و فناوری همدان و  نمایشگاه دائمی محصولات فناور پارک بازدید کردند .

در جریان این بازدید نشست مشترکی با حضور شهردار همدان و نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان، رئیس پارک علم و فناوری و معاون و مدیران پارک به منظور افزایش همکاری های فیمابین و همچنین بررسی نحوه حمایت مجموعه مدیریت شهری همدان از توسعه فناوری و تسهیل در امر فعالیت واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مرتبط با خدمات شهری و زیر بنایی شهر همدان برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری همدان ضمن خوش آمد گویی، گزارشی از عملکرد و برنامه های پارک ارائه کرد و چالش ها و نیازهای پارک در زمینه توسعه فضای کالبدی را مطرح نمود و خواستار حمایت همه جانبه مسئولین استان، خصوصا شهرداری همدان و شورای اسلامی شهر در این زمینه  شد.

او بر لزوم توسعه فیزیکی پارک و ایجاد زیر ساخت های لازم برای واگذاری اراضی پارک به شرکت های دانش بنیان مطابق مقررات ابلاغی و ضوابط اجرایی مربوطه تاکید کرد و گفت با تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و خدمات رسان استان در جهت تحقق اهداف برنامه ریزی شده برای توسعه فناورانه می توان گام های اثر گذار برداشت .

وی فعالیتهای فناورانه و دانش بنیان را رکن مهم اقتصاد و اشتغال دانست و گفت: توسعه بدون توجه به اقتصاد دانش محور پایدار نبوده و شرکت‌های دانش‌بنیان که بر پایه پژوهش و دانش شکل گرفته‌اند، زیربنای توسعه اشتغال و اقتصاد هستند و ارتباط تنگاتنگ آن‌ها با بخش‌های مختلف از جمله مدیریت شهری می‌تواند راهگشای حل بسیاری از معضلات شهری باشد.

دکتر مرادی به بیان مشکلات شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پرداخت و گفت نیازمند ایجاد زیر ساخت های لازم جهت تبلیغات محیطی برای فرهنگ سازی فناوری و نیز اطلاع رسانی و تبلیغ و معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان هستیم .

در ادامه مهندس حمید بادامی نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان و نایب رئیس شورای عالی استان های کشور نیز بیان داشت، استفاده از پتانسیل واحدهای فناور و شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان می‌تواند راهگشای حل بسیاری از معضلات شهری باشد.

ایشان توجه به پژوهش و فناوری را با هدف توسعه فناوری و کمک به ایجاد شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی جدید برای کمک به اشتغال زایی و همچنین رونق اقتصاد را از مهم‌ترین دستاوردهای پارک‌های علم و فناوری دانست و افزود: خوشبختانه پارک علم و فناوری همدان به نحو شایسته به این موضوع پرداخته است .

در این جلسه همچنین مهندس عباس صوفی شهردار همدان بیان داشت پارک های علم و فناوری پل ارتباطی و رابط بین دانشگاه ها، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری با مراکز تولیدی صنعتی و اجرایی هستند و ما در مجموعه شهرداری همدان به همکاری با پارک علم و فناوری استان و بهره‌مندی از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در این پارک تاکید داریم

شهردار همدان همدان ادامه داد، راهگشای حل بسیاری از معضلات ما در مدیریت و خدمات شهری شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک می باشند و حمایت خود را از توسعه فناوری در استان اعلام می داریم .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!