مسیر ترویج فناوری از بستر دانشگاههای نسل سوم است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها، دیدگاه خود را در زمینه تعمیم و گسترش فناوری و نوآوری در دانشگاه ها و تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین را ایجاد و راه اندازی و تقویت دانشگاه های نسل سوم برشمرد و مسیر ترویج فناوری را از بستر دانشگاه های نسل سوم دانست .
*دکتر مرادی درخصوص ترویج برنامه های توسعه فرهنگ نوآوری و فناوری بیان داشت: زنجیره علم و دانش، فناوری، تولید محصول، ارائه خدمات، بحث مارکتینگ و برندسازی است که می باید با همت مسئولان و بخش خصوصی به صورت کامل اجرا شود تا به نتایج خوب و موفقیت آمیز دست یابیم.
ایشان در ادامه اظهار کرد: می بایست اساتید و دانشجویان امروز جسارت ارائه ایده و طرح در عرصه تولید را داشته باشند و فضای بازار و مفاهیم مربوط به آن در تمام رشته های دانشگاهی منتقل شود که این مهم باعث حرکت به سمت دانشگاهای نسل سوم می گردد.
مرادی با بیان اینکه اساتید بن مایه علمی و تیم های علمی قَدَر دارند، تصریح کرد: امروزه باید شرکت های استار تآپی شکل بگیرند برای تحقق این مهم باید دانشگاه های نسل جدید با افراد خلاق و جسور وجود داشته باشند که در فضای کسب و کار بازار، تجاربی را داشته باشند و برای ورود به بازار فناوری در کنار توجه به نیازهای بازار توجه ویژه می خواهد و هدف ما برقراری ارتباط بین بازار و مراکز علمی است.
وی با بیان اینکه اکنون فضای پارک علم و فناوری مطلوب است و تمام شرکت های مستقر به دنبال کارهای سطح بالا هستند، یادآور شد: باید ورودی دانشگاه ها برای تربیت نیروهای توانمند اصلاح شود .
وی در ادامه به بیان مشکلات شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پرداخت و گفت: نیازمند ایجاد زیر ساخت های لازم جهت تبلیغات محیطی برای فرهنگ سازی فناوری و نیز اطلاع رسانی و تبلیغ و معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان هستیم .
مرادی همچنین افزود: با تعامل و هم افزایی با دستگاه های اجرایی مرتبط و خدمات رسان استان در جهت تحقق اهداف برنامه ریزی شده برای توسعه فناورانه می توان گام های اثر گذار برداشت.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!