ایده پارک تخصصی گردو در شهرستان تویسرکان برگزار می گردد

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان ،نشست خبری دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری همدان به منظور تبیین برنامه های آتی، مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان تویسرکان بعد از تغییرات انجام شده و همچنین روند برگزاری ایده پارک تخصصی گردو، در جمع خبرنگاران مطبوعات و رسانه های دیداری شهرستان تویسرکان در روز سه شنبه 14 دیماه سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

 

دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری همدان، چرخه تبدیل علم و دانش به محصول در شهرستان تویسرکان را اینگونه تبیین نمود که در شهرستان تویسرکان زیر ساخت خوبی در زمینه گردو فراهم است و برای بهره بردن از این پتانسیل و هدایت درست آن به توسعه و رونق، نیازمند برنامه مدون و درست هستیم و برای این منظور، اجرای شیوه نوآوری باز را محور قرارخواهیم داد و مهم ترین نکته در این روند توجه ویژه به نیازهای بازار هدف می باشد.

 

وی همچنین تصریح کرد، تویسرکان قطب تولید گردو محسوب می‌شود و بیش از شش هزار و ۳۰۰ هکتار زمین را به خود اختصاص داده است، اما در حوزه عرضه، فرآوری و صنایع تبدیلی و نیز برندینگ و بسته بندی محصول بسیار ضعیف هستیم و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از این ظرفیت و فرصت استفاده کنند.

 

وی ادامه داد، تلاش می کنیم با برگزاری ایده پارک تخصصی گردو، به ظرفیت و پتانسیل گردو در شهرستان تویسرکان رنگ و بوی ملی و فرا منطقه ای ببخشیم تا گام هدفمند و موثری برای رفع مسائل و مشکلات فناوری در شهرستان برداشته شود.
ایشان صندوق پژوهش و فناوری استان همدان را بازوی مالی پارک علم و فناوری برشمرد و گفت: صندوق و پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت فناورانه، با ارائه وام حمایت می‌کند و هر حمایت و تسهیلاتی که شرکت‌ها بخواهند؛ در اختیار قرار می‌دهیم تا از این طریق به قدرت تولیدی واحدهای فناور کمک کرده باشیم.

 

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: وام‌ها به صورت چند بخشی با بهره کم پرداخت می‌شود و در طول این دوره شرکت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بتوانند نوآوری و شکوفایی داشته باشند و در صورت رسیدن به هدف مورد نظر در حوزه فناوری مابقی وام نیز به آنها ارائه می‌شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!