رئیس پارک علم و فناوری همدان در جلسه با مدیر عامل گروه صنعتی سحر:
برای راه اندازی پردیس علم و فناوری در اقلیم کردستان عراق از صنایع خوش نام و تجربه دار در اقلیم کردستان عراق کمک می گیریم .

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، سلسله جلسات کارشناسی جهت بررسی روند راه اندازی و ایجاد پردیس علم و فناوری با ماهیت بخش خصوصی در اقلیم کردستان عراق و با محوریت پارک علم و فناوری همدان با هدف انتقال و توسعه فناوری و ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای جهانی به خصوص در کشورهای همسایه برای ایجاد ارزش افزوده بالا و نیز جذب سرمایه‌گذاری خارجی که یک راهبرد اثر بخش در توسعه ملی می باشد برگزار شد.

 

درهمین راستا جلسه ای با حضور دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری همدان، مهندس توتونچیان مدیر عامل گروه صنعتی سحر و کاک شووان ازکارگزاران بازرگانی ایران در اقلیم کردستان عراق در روز یکشنبه مورخ 8/12/1400 در محل کارخانه سحر همدان برگزار گردید.

 

در ابتدا دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم وفناوری همدان به بیان اهداف ایجاد این مرکز و فرصت ها و چشم اندازهای مطلوب ایجاد این مرکز پرداخت و افزود در حال حاضر در حال گرفتن مجوز‌های این پردیس از وزارت علوم هستیم تا با همکاری اتاق بازرگانی همدان، ایران و کردستان عراق، بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان را در این کشور فعال و تعاملات خود را با شهر‌ها و کشور‌های کردنشین بیشتر کنیم.

 

ایشان افزود : ابتدا برای دستیابی به موفقیت، به دنبال تعامل با شرکت های توانمندی که چندین سال دراقلیم کردستان عراق فعالیت داشته اند و اعتبار و زیر ساخت لازم را در کشور عراق دارند هستیم و در این راستا از تجربیات گروه صنعتی سحر و همچنین گلرنگ و… بهره خواهیم برد .

 

در ادامه مهندس مسعود توتونچیان مدیر عامل گروه صنعتی سحر نیز ضمن ابراز امیدواری از ایجاد این مرکز درکشور عراق به خصوص اقلیم کردستان، بیان داشت : مراکز تجاری گوناگونی در گذشته در اقلیم کردستان ایجاد شده که اشتباهات آنان توفیقی برای آنان نداشت ولی پردیس علم و فناوری ابزار دانش را به عنوان نقطه قوت خود دارد.

توتونچیان همچنین به بیان نکات مثبت این طرح پرداخت و گفت: اشتراکات فرهنگی و مذهبی، نزدیکی مسافت و همچنین جاذبه های گردشگری و نیز توانمندی های استان همدان در بخش پزشکی کمک شایانی به پیشبرد این طرح می نماید.

 

کاک شووان مدیر عامل شرکت عراقی متقاضی همکاری در این طرح نیز به معرفی زمینه های همکاری خود در پیشبرد اجرای این طرح پرداخت و بیان داشت: برخی مجوز های فعالیت در اقلیم کردستان عراق را برای فعالیت تجاری و خدمات و نیز توریسم پزشکی و سلامت گرفته ایم و باهمکاری دانشگاه پلیتکنیک سلیمانیه اتاق بازرگانی اقلیم کردستان و پارک علم و فناوری ایجاد مرکز پردیس علم و فناوری را آغاز می کنیم .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!