تشویق اعضاء هیات علمی به فعالیت در شرکت های دانش بنیان

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین)، کارگاه معرفی شرکت دانش بنیان، قوانین و تسهیلات با هدف تشویق و ترغیب اعضاء هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به ایجاد و فعالیت در شرکت های دانش بنیان از طریق معرفی حمایت ها و میزان تسهیلات و امکانات پارک علم و فناوری همدان و مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا، در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱/۲۳ در سالن چمران دانشگاه بوعلی سینا برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر محمد حسن مرادی رئیس پارک علم و فناوری همدان،ابتدا پارک علم و فناوری و مسیر تبدیل دانش به ثروت را ترسیم و سپس به تشریح سیر تحول دانشگاه ها از نسل اول به نسل سوم پرداخت و بیان داشت، در حال حاضر بخش خدمات مبتنی بر دانش به دلیل تنوع حوزه های فعالیت در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی از قبیل فرآوری، بسته بندی، فروش، برند سازی و … از اهمیت بالایی برخوردار است و درآمد حاصله از آن نیز مورد توجه است.

وی در ادامه افزود در منویات مقام معظم رهبری، پرهیز از خام فروشی می باشد. پس لازم است تا محصولات کشاورزی و حتی صنعتی فرآوری شود تا منجر به سود دهی بیشتر شود، این کار توسط شرکت های دانش بنیان و فناوری که در این حوزه فعالیت دارند صورت می پذیرد که به آنها شرکتهای دانش بنیان خدماتی می گویند چون در تولید محصول نقش ندارند ولی ان را به محصولی با بازدهی بیشتر تبدیل می کنند.

ایشان توسعه فناوری را از دو منظر بازار (توسعه تقاضا محور) و دانشگاه (توسعه عرضه محور) بررسی کرد و گفت در استان همدان با توجه به پتانسیل های موجود به دنبال توسعه فناوری هایی با سطح تکنولوژی متوسط هستیم.
وی افزود برای تحقق شعار سال، اقدامات متعددی در دست اجرا داریم، که ۱_ ایجاد اتاق فکر نخبگان صنعتی ۲_ اتاق فکر رصد فناوریهای نوین و ۳_ اتاق فکر توسعه فناوری های همگرا از جمله این موارد می باشد.

در ادامه دکتر سید منوچهر حسینی، رئیس مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا نیز مزایای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان توسط اعضاء هیئت علمی و امتیازهای پژوهشی مصوب آن را بیان و خدمات و حمایت های این مرکز را اطلاع‌رسانی کرد.
در ادامه جلسه آقای مجتبی فرهانچی معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان، انواع شرکت های دانش بنیان در سطوح مختلف، شرایط احراز مجوزهای مربوطه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور و نیز میزان تسهیلات و حمایت‌های هر کدام را تشریح کرد.

در پایان آقای مهندس محمد جمشیدی مدیر مرکز رشد همدان نیز عملکرد پارک علم و فناوری همدان و مراکز رشد تابعه را در یک سال گذشته بیان نمود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!