برنامه های ستاد اقتصاد دانش بنیان استان همدان مشخص گردید

 

جلسه دوم ستاد اقتصاد دانش بنیان استان همدان به ریاست استاندار همدان و اعضا کمیته های ذیربط برگزار گردید

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، دومین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان همدان به ریاست استاندار همدان و دبیری ریاست پارک علم و فناوری و مدیران دستگاه های اجرایی با هدف برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۱ و تعیین کمیته های شش گانه زیر مجموعه ستاد و تبیین اهداف و ماموریت های این ستاد در روز یک شنبه مورخ 25 اردیبهشت ماه سال جاری در محل استانداری همدان برگزار گردید.

 

در این جلسه استاندار همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در توجه به امور دانش بنیان گفت : مقام عظمای ولایت چندین سال است که به مسئله شرکت های دانش بنیان توجه داشته اند ولی امسال این نگاه ویژه است و این مسئله راهبردی برای توفیق کشور است .

 

وی در ادامه تمام دستگاه های اجرایی را برای پیشروی و موفقیت اهداف ستاد اقتصاد دانش بنیان ملزم نمود و افزود: توان و پتانسیل دستگاه های اجرایی لازمه پیشبرد اهداف ستاد دانش بنیان است و پیشنهاد های اجرایی در کمیته ها بررسی شود .

 

در ادامه دکتر مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به اهمیت این ستاد بیان داشت: فرمان مقام معظم رهبری علاوه بر رشد اقتصادی معطوف به توسعه نیز می باشد یعنی عنایت به نوآوری و فناوری در اقتصاد.

 

وی همچنین با اشاره به فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان در تقسیم بندی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شش کمیته را متناسب با این تقسیم بندی تشریح نمود و گفت: این ستاد کمیته های، 1- کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی 2- سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی 3- صنعت و معدن 4- فناوری اطلاعات و ارتباطات 5- صنایع فرهنگی، گردشگری، خلاق و علوم انسانی6- علمی و فناوری، خدمات تجاری سازی و توانمندسازی در نظر گرفته شده است .

 

کزازی همچنین توضیحات کاملی در خصوص وظایف مشترک کمیته های ذیل ستاد ارائه نمود .

 

در پایان مدیران و روسای دستگاه های اجرایی، سوالات خود را در خصوص برنامه ها، اهداف و کمیته های ستاد اقتصاد دانش بنیان طرح نمودند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!