استاندار همدان در بازدید از پارک علم و فناوری همدان گفت:

برای بهبود شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان، از امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می شود.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در روز یکشنبه 8 خردادماه در راس هیات متشکل از معاون اقتصادی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رئیس شورای شهر و معاون شهرداری همدان، از شرکت های دانش بنیان از پارک علم و فناوری همدان بازدید نمود  

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان  به منظور آشنایی با توانمندی ها و نیز بررسی و رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان استان از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان بازدید نمود و گفت برای بهبود شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در همدان  را ایجاد می کنیم.

استاندار همدان در جلسه با مدیران و نمایندگان شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور گفت: نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین»، راهبرد مشخص رهبر معظم انقلاب برای تمام مسئولان کشور محسوب می شود و دولت سیزدهم در این زمینه به صورت برنامه محور وارد عمل شده است.

وی لازمه ایجاد شرکت های دانش بنیان را بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های استان و متناسب با زیست بوم منطقه دانست و افزود: اکنون زمان ظهور و بروز شرکت‌های دانش بنیان است چون در شرایط امروز، محصولات باید به ‌گونه‌ای باشد که بتواند قابل رقابت در بازار‌های خارج و داخل باشد زیرا ادامه شرایط با شیوه‌ها و روش‌های فعلی چه در جنبه داخلی و چه در جنبه صادرات خارجی مقرون به صرفه نیست.

استاندار همدان تصریح کرد: دولت تسهیل‌گر و هموار کننده راه شرکت‌های دانش‌بنیان است و این رویکرد در استان نیز اولویت دارد و از امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان استان تشکیل می شود و معاونت اقتصادی با تشکیل این ستاد از رئیس پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط جهت  بررسی و رفع مسائل و مشکلات این حوزه دعوت نماید.

قاسمی فرزاد در ادامه به پارک علم و فناوری پرداخت و افزود: پارک علم و فناوری مانند یک بستر و جایگاهی است که شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در آن رشد و سپس به مرحله‌ای از تکامل می رسند تا گره گشای تولید در کشور باشند .

وی افزود: برنامه ما در سفر رئیس جمهور به استان همدان این است که نیاز و ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم و همچنین مسائل و مشکلات مربوط به اراضی، ساخت‌ و سازهای پارک علم و فناوری و امکانات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در سفر رئیس جمهور مطرح و پیگیری خواهند شد.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم صندوق پیشرفت و عدالت را برای هر استان در نظر گرفته و در بودجه ۱۴۰۱ نیز لحاظ گردیده و سازوکارهای پرداخت تسهیلات در آن روان و آسان است و در نظر داریم که بتوانیم نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان را تا حد توان تامین کنیم.

در این نشست همچنین دکتر مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری همدان نیز در ابتدای جلسه ضمن معرفی پارک علم و فناوری همدان و زیر ساخت های آن به تشریح  برنامه های پارک علم و فناوری همدان برای تحقق شعار سال و تقویت اکو سیستم فناوری در استان پرداخت و  تصریح کرد با حمایت مدیریت ارشد استان و با برنامه های راهبردی دولت سیزدهم به پویایی و درخشش شرکت های دانش بنیان در استان دست می یابیم و نیز شاهد آثار مثبت آن در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی خواهیم بود.

در این جلسه همچنین مدیران و نمایندگان شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور درخواست های خود را مطرح نمودند و در پایان از دفتر کار چندین شرکت دانش بنیان بازدید شد .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!