حمیدرضا حاجی بابایی در بازدید از پارک علم و فناوری همدان:

توسعه پارک علم و فناوری در حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور موثر است

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در روز یک‌شنبه 8 خردادماه از پارک علم و فناوری استان همدان بازدید و در جمع مدیران و نمایندگان شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با هدف آشنایی با توانمندی ها و نیز بررسی و رفع موانع تولید شرکت های دانش بنیان استان، از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان بازدید نمود و در این بازدید از افزایش بودجه طرح‌های دانش بنیان کشور در سال جاری خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه ای که در حاشیه این بازدید برگزار شد ضمن اشاره به شعار سال گفت: برای تحقق منویات مقام عظمای ولایت، تمام مجموعه هایی نظام در تلاش هستند و حرکت بزرگی در حوزه دانش بنیان و فناوری در کشور شکل گرفته است و در استان نیز در صدد رفع و بهبود شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور هستیم .

وی به تصویب قانون جهش دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت اقتصاد مبتنی بر دانش منجر به تولید محصولاتی با قدرت رقابت در بازار های داخلی و خارجی و همچنین منجر به صادرات و ارزآوری می گردد .

 حاجی بابایی همچنین افزود: در راستای رفع مشکلات توسعه و تامین زمین پارک علم و فناوری همکاری و پیگیری های لازم انجام خواهد شد زیرا توسعه پارک علم و فناوری در حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور موثر است .

در ادامه مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز در این نشست گفت: ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان با تعیین کمیته های شش گانه و تبیین اهداف و ماموریت های این ستاد تشکیل شده و از ایده ها و برنامه های مرتبط با شرکت های دانش بنیان به عنوان یک فرصت استفاده خواهد شد و مورد حمایت قرار می گیرند

 رئیس پارک علم و فناوری استان همدان ضمن ارائه آمار مربوط به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و عملکرد ان واحدها اظهار داشت: به دنبال احیا و تجهیز مراکز رشد واحدهای فناور در شهرستان ها هستیم و تحقق آن مستلزم اعتبارات است .

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با ارائه گزارشی از طرح جامع مصوب سایت دائمی پارک علم و فناوری استان همدان گفت: تامین و تخصیص نیافتن اعتبار لازم، موانع حقوقی در صدور پروانه های ساختمانی مجزا، عدم تثبیت سند اراضی به نام پارک علم و فناوری و هماهنگ نبودن برخی از ارگان ها در توسعه تاسیسات زیر بنایی از جمله موانع اصلی در مسیر توسعه سایت دائمی پارک است.

در این جلسه همچنین مدیران و نمایندگان شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور درخواست های خود را مطرح نمودند و در پایان از دفتر کار چندین شرکت دانش بنیان بازدید شد .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!