رویداد تانا در زمینه تخصصی کشاورزی در همدان برگزار گردید

رویداد تانا در زمینه تخصصی کشاورزی به منظور بهبود و رفع مشکلات بخش کشاورزی در همدان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان ، رویداد تانا «توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها» در حوزه کشاورزی با هدف ارائه راه حل های نوآورانه و مبتنی بر دانش در جهت رفع مشکلات و ارتقا و رونق و پویایی اکوسیستم فناوری در این حوزه با حضور مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری همدان، رئیس پارک علم و فناوری همدان، سرمایه گذاران بخش فناوری، اعضاء هیات علمی دانشگاه، دانشجویان و صاحبان ایده در روز دوشنبه مورخ 15/12/1401 برگزار شد.

در این رویداد دکتر سید مجتبی حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به فعالیت پردیس فناوری کشاورزی و حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی پرداخت و افزود: بستر برای فعالیت و تولید شرکت های دانش بنیان در استان فراهم است و پارک علم و فناوری نیز خدمات و حمایت های قابل توجهی در بخش های تسهیلات و معافیت های قانونی فراهم نموده است.

در ادامه دکتر مصطفی صفدری رنجبر مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، رویداد تانا را فرصتی مناسب برای ترویج گفتمان نوآورانه دانست و گفت ، براساس این طرح، پارک های علم و فناوری حلقه واسط اکوسیستم نوآوری استان ها می شوند و شبکه منسجمی را برای حل مشکلات فناورانه ایجاد می کنند .

وی افزود ، طرح تانا می تواند کمک شایانی به حل مسائل و مشکلاتی که اکنون برخی صنایع ، بخش های خصوصی و دستگاه های اجرایی مانند سازمان محیط زیست ، شهرداری ها ، سازمان های فعال در حوزه آب و انرژی و سایر حوزه ها با آن مواجه اند باشد که این رویداد نیز با توجه به پتانسیل استان همدان در بخش کشاورزی برگزار شد تا مشکلات این حوزه از طریق فناوران و فارغ التحصیلان دانشگاهی برطرف گردد.

همچنین دکتر مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری همدان در این رویداد به نقش پارک های علم و فناوری در اجرایی شدن این ایده ها و کاربرد آن در صنعت پرداخت و گفت، رویکرد پارک علم و فناوری همدان تقویت بنیه اقتصادی شرکت های دانش بنیان به منظور اجرا و تجاری سازی این ایده هاست تا شرکت ها دغدغه ای نداشته باشند و در این راستا ایده ها تا مرحله تجاری سازی حمایت می شوند.

ایشان افزود، رویداد تانا، با حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نیز سیاست گذاری و راهبری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استانها و با برنامه ریزی و اجرای پارک های علم و فناوری در استانها، عملیاتی می گردد و هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ فناوری و توسعه و تقویت اکوسیستم نوآروی در استانها با نگاه به پتانسیل و ظرفیتهای فناورانه و همچنین رفع مسائل و مشکلات فناورانه بخش صنعت و کشاورزی می باشد.

کزازی ادامه داد، در استان همدان نیز دو رویداد نیازمحور تانا در حوزه‌های “کشاورزی” و “میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری”، با مصوبه ستاد اقتصاد دانش بنیان و با محوریت پارک علم و فناوری همدان در حال برگزاری می باشد.

خاطرنشان می گردد، در این رویداد 22 طرح ثبت نام و ارائه راهکار نموده بودند که با بررسی و داوری های اولیه 7 طرح در روز رویداد ایده های خود را ارائه نمودند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!