در دیدار نوروزی رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با نماینده ولی فقیه در استان مطرح شد:

فروش 500 میلیارد تومانی محصولات واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان در سال گذشته

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان از فروش 500 میلیارد تومانی محصولات واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان در بخش فروش داخلی خبر داد و گفت: همچنین این واحدهای فناور حدود 2 میلیون دلار نیز فروش ارزی داشتند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان همدان، رئیس پارک علم و فناوری استان همدان امروز به همراه معاونین و کارکنان این مجموعه با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان جهت عرض تبریک سال جدید با حضرت آیت اله شعبانی دیدار و گفتگو نمودند.

مجید کزازی ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان در این دیدار گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در پارک علم وفناوری را ارائه نمودند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان رتبه اول اجرای برنامه های اقتصاد دانش بنیان کشور را کسب کرده است، افزود: در سال 1401 کمیته های شش گانه کشاورزی، سلامت، میراث فرهنگی، صنعت و معدن، علم و فناوری و تجاری سازی فناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات در دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان شکل گرفت .

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه هماهنگی های بسیار خوبی در بین کمیته ها وجود داشت،‌ تصریح کرد: همچنین سامانه ای به منظور رصد مشکلات فناوری استان و رفع آن شکل گرفته بود.

ایشان به برگزاری رویداد تانا تحت عنوان رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان اشاره کرد و افزود نیازهای فناوری استان در دو حوزه کشاورزی و میراث فرهنگی در بین فناوران مطرح و برای رفع آنها راهکار و ایده هایی مطرح گردید .

وی ادامه داد: واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان در سال گذشته 500 میلیارد تومان فروش محصول در بخش فروش داخلی و حدود 2 میلیون دلار فروش ارزی داشتند.

کزازی با اشاره به ارائه آمار تعداد مراکز رشد در استان نیز گفت: مراکز رشد و کانون های شکوفایی خلاقیت استان از 5 مرکز به 9 مرکز در استان همدان رسیده و این در حالیست که تمامی شهرستان های تابعه استان دارای مرکز رشد و نوآوری می باشند.

وی از افزایش پذیرش 20 تا 30 واحد فناور در هر مرکز رشد خبر داد و بیان داشت: به منظور حمایت از واحدهای فناور تسهیلات ارزان قیمت از منابع مختلف اعتباری تبصره 16 و 18 به آنان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه برای نوآوران جدید التاسیس 57 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است، خاطرنشان کرد: از حمایت های بنیاد علوی و بنیاد برکت در استان همدان در راستای حمایت از واحدهای فناور قدردانی می کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان همچنین با اشاره به جذب تسهیلات در سفر ریاست جمهوری، عنوان کرد: 185 میلیارد تومان در زمان سفر ریاست جمهوری برای پارک علم و فناوری استان مصوب شده بود که از این میزان 60 میلیارد تومان تملک و 125 میلیارد تومان آن از حوزه بخش دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!