رئیس پارک علم و فناوری همدان در جلسه با اعضای شورای شهر

نیازهای فناوری مدیریت شهری، توسط شرکت های دانش بنیان مرتفع می گردد

رئیس پارک علم و فناوری همدان به اتفاق مدیران بخش فناوری با اعضائ شورای شهر همدان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، دکتر مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری همدان با هدف معرفی ظرفیت های زیست بوم فناوری استان در زمینه بهبود و رفع مشکلات و معظلات در بخش های مختلف مدیریت شهری و معرفی اقدامات و حمایت های پارک علم و فناری از شرکت های دانش بنیان، به همراه مدیران بخش فناوری پارک، در روز سه شنبه 29 فروردین با اعضائ شورای شهر همدان دیدار کرد.

دکتر مجید کزازی با بیان اینکه تلاش‌های بسیار خوبی در توسعه فضای فیزیکی پارک علم و فناوری همدان صورت گرفته است، تاکید کرد: پارک‌ علم و فناوری محلی برای رفع نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی استان است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان امروز در جلسه هم اندیشی با اعضای شورای شهر همدان به منظور انعقاد تفاهم نامه، با بیان اینکه استان همدان رتبه اول اجرای برنامه های اقتصاد دانش بنیان کشور را کسب کرده است، گفت: در سال 1401 کمیته های شش گانه کشاورزی، سلامت، میراث فرهنگی، صنعت و معدن، علم و فناوری و تجاری سازی فناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات در دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان شکل گرفت .

دکتر مجید کزازی با بیان اینکه پارک علم و فناوری یکی از مجموعه های وزارت علوم و فناوری است افزود: پارک علم و فناوری آمادگی خود را به منظور همکاری با شهرداری و رفع نیازهای آن مجموعه اعلام می‌کند.

وی از جذب 50 واحد فناور طی سال گذشته خبرداد و تصریح کرد: درمجموع واحدهای فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری به 300 مورد رسیده است.

وی از فروش 500 میلیارد تومانی محصولات واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان در بخش فروش داخلی خبر داد و گفت: همچنین این واحدهای فناور حدود 2 میلیون دلار نیز فروش ارزی داشتند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان تصریح کرد:‌ پارک علم و فناوری محلی برای جذب نوآوران و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنان است.

کزازی با بیان اینکه 51 درصد سهام صندوق نوآوری و شکوفایی باید به بخش خصوصی واگذارشود، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری همدان در زمان تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی در استان به منظور تخصیص سهام صندوق نوآوری و شکوفایی به شهرداری مراجعه کرد اما نتایج مثبتی حاصل نشد.

وی با بیان اینکه مصوب شده میزان سرمایه در صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغ 50 میلیارد تومان افزایش پیدا کند ، ابراز داشت: از پتانسیل بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در صندوق نوآوری و شکوفایی استقبال می کنیم.

وی با اشاره به پارک های جامع علم و فناوری در هر استان، گفت: پارک های جامع در تمامی زمینه های مختلف آماده پذیرش نوآور است و علاوه برآن پارک های تخصصی نیز می توانند در استان ها شکل بگیرند.

کزازی گفت: حمایت های مادی و تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره 16 و 18 و منابع اعتباری داخلی پارک علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان در اولویت کاری ما قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه این مجموعه محصول محوراست، گفت: پارک‌های علم و فناوری محلی برای رفع نیازهای شهرداری می باشد.

وی گفت: ایده های نوآورانه ای که از شتابدهنده ها در مراکز رشد بیرون می آید و در مراکز رشد توسعه پیدا می کند، در پارک های علم و فناوری شکل می گیرند.

کزازی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به منظور به‌ کارگیری دانش فنی برای توسعه شهر هوشمند و حمایت از ایده‌های نو و فناورانه مرتبط با نیازهای فناورانه توسط مدیریت شهری، افزود: نیازها و مشکلات در یک وب سایت بارگذاری  شود تا شرکت های دانش بنیان به آنها دسترسی و در صدد رفع آن برآیند.

در ادامه رضایی،رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: شورای اسلامی شهر همدان آمادگی لازم را دارد از تمامی ظرفیت های پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ها استفاده کند و وارد تعاملات جدی و قراردادهای بنیانی شود.

وی افزود: همچنین قصد داریم با تعامل با پارک علم و فناوری، برخی از آموزش های لازم را در راستای موضوعات نوظهور برای کارکنان شهرداری و ارتقای مهارت کسب و کار در حوزه های مبتنی بر دانش و فناوری برگزار کنیم.

سعید شهابی یکی از اعضای شورای شهر همدان نیز گفت: شهرداری دستگاه اجرایی است که به شهروندان خدمات ارائه می دهند و بنابراین می توان از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان با هزینه های کمتر بهره برد.

بادامی، عضو شورای شهر همدان نیز ابراز کرد: شرکت های دانش بنیانی که در راستای فعالیت علمی خود ساختمان بنا کنند از معافیت های پرداخت عوارض بهره مند می گردند

وی بابیان اینکه برای شرکت های دانش بنیان تا 80 درصد تخفیف در تبلیغات محیطی در نظر گرفته شده است، افزود: باید به سمت سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان پیش رویم و یک شتاب دهنده تخصصی در شهرداری راه اندازی کنیم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!