معاون پشتیبانی ومالی پارک علم و فناوری همدان خبرداد

فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری استان همدان شهریور ماه جاری افتتاح می شود

خزاییان گفت: فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری استان همدان به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع در صورت تخصیص اعتبار تا پایان شهریورماه جاری افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، نخستین جلسه کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان در روز چهارشنبه 6 اردیبهشت جاری با ریاست معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان و با حضور معاون پشتیبانی ومالی پارک علم و فناوری همدان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

دکتر خزاییان در این جلسه به بیان گزارشی از ظرفیت های زیست بوم فناوری پرداخت و گفت: ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان همدان فعال می باشند که از این تعداد ۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان همدان مستقر هستند.

معاون پشتیبانی ومالی پارک علم و فناوری همدان افزود: در سال ۱۴۰۱ واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان  ۹۰۰ میلیارد تومان فروش داشتند که از این مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان متعلق به واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد شهرستان همدان می باشد.

وی از اشتغالزایی در مراکز رشد و نوآوری استان همدان خبرداد و تصریح کرد: برای ۲ هزار و  ۲۰۰  نفر اشتغال در مراکز رشد و نوآوری تابعه پارک استان همدان فراهم گردیده است.

دکتر خزاییان با اشاره به لزوم بر اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های دانش بنیان ، اظهار داشت: ۲۵میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل  بند ب تبصره ۱۶  از طریق صندوق پژوهش و فناوری استان به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پرداخت می گردد.

وی گفت: ۹۵ طرح از طریق بنیاد  برکت برای دریافت تسهیلات از محل بند ب تبصره ۱۶ بررسی و به بانک‌ها  معرفی شده اند.

وی ضمن قدردانی از حمایت های مالی بنیاد علوی به شرکت های دانش بنیان استان همدان ابراز کرد: 233  طرح از طریق بنیاد علوی  در حوزه فناوری مصوب و به بانک‌ها  معرفی شده اند.

معاون پشتیبانی ومالی پارک علم و فناوری همدان گفت: فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری استان همدان به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع در صورت تخصیص اعتبار  تا پایان شهریورماه جاری افتتاح  و در اختیار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به آینده و داشتن طرح و برنامه در زمینه اشتغال و کارآفرینی ، گفت : استعدادهای بالقوه فراوانی در مراکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری در سطح استان شناسایی شده است، که امیدوارم بتوانیم بستر را برای فعالیت این استعدادها به صورت گسترده فراهم کنیم .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!