موافقت مجمع عمومی صندوق پژوهش و فناوری استان همدان با افزایش سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی

رییس پارک علم و فناوری همدان گفت: مجمع عمومی صندوق پژوهش و فناوری استان همدان با افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری همدان به 50 میلیارد تومان موافقت نمود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، نشست صمیمی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان به منظور ارائه نقطه نظرات و بیان مشکلات مدیران واحدهای فناور در سالن نمایشگاه دائمی پارک علم و فناوری همدان برگزار شد.

دکتر مجید کزازی در این نشست صمیمی گفت: سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری همدان در سال 99 ، پنج میلیارد تومان بوده و با مصوبه مجمع عمومی صندوق به 50 میلیارد تومان در طی دوسال آینده افزایش می یابد.

وی همچنین به بیان گزارشی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان پرداخت و در خصوص بند ب ماده ۶ قانون جهش  تولید دانش بنیان  گفت: همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی که دارای فضای مازاد می باشند می توانند فضاهای آن را در اختیار شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری همدان قراردهند.

دکتر کزازی برگزاری دوره‌های آموزشی در زمينه هاي بازار یابی و تجاری سازی و مشاوره های فنی و تخصصی با هدف توانمندسازی مدیران و کارشناسان واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان از اولویت‌های پارک همدان می باشد.

وی با بیان اینکه ۱۶۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ تخصیص یافته به استان همدان ۴۹۷ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی جذب شد و از این ۴۹۷ میلیارد تومان  ۴۸ میلیارد تومان معادل ۱۰ درصد توسط واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک علم و فناوری استان همدان  جذب گردید.

رییس پارک علم و فناوری همدان  از صدور مجوز تبدیل مرکز نوآوری به مرکز رشد در شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند خبر داد.

وی از  همکاری و تعامل فرمانداران در پیگیری امور مراکز کارآفرینی و نوآوری در شهرستان ها تشکرنمود.

بهزاد خزاییان، معاون پشتیبانی و نیروی انسانی پارک علم و فناوری همدان نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبارات پارک علم و فناوری به صورت ملی است، اظهارداشت: استفاده از منابع استانی و ظرفیت های سازمان‌ها و نهادهای حامی فناوری مثل معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری  و بنیاد برکت و بنیاد علوی در سال ۱۴۰۱ موجب گردید که در ۱۱۰ میلیارد تومان  تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد در سال ۱۴۰۱ به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پرداخت شود که خوشبختانه با رشد ۱۷۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰  برخوردار شدیم.

خزائیان از رشد ۵۴ درصدی اعتبارات هزینه ای پارک علم و فناوری همدان در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و از جذب ۳۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای توسط پارک علم و فناوری همدان در سال ۱۴۰۲ خبر داد که  رشد ۱۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۱۷ میلیارد تومان جذب منابع مالی داشته ایم.

معاونت پشتیبانی پارک و منابع انسانی پارک همدان ابراز داشت: در صورت تامین به موقع اعتبارات پروژه فاز دوم ساختمان اصلی پارک همدان به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع و پروژه ایجاد زير ساخت ها برای واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش بنیان تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

زارع ابیانه، معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان نیز در ادامه این نشست صمیمی گفت: ۵ مرکز رشد در شهرستان های همدان، ملایر، کبودراهنگ، رزن و شهر لالجین، ۱ مرکز رشد تخصصی کشاورزی و 4 مرکز نوآوری درشهرستان های نهاوند، اسدآباد، فامنین ونهاوند تحت پوشش پارک علم و فناوری استان همدان فعالیت می کنند که دو مرکز تویسرکان و نهاوند به تازگی به مرکز رشد ارتقا پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 192 طرح مورد داوری و بررسی قرار گرفته و در پارک پذیرش گردیده اند و در مجموع 389 طرح در پارک علم و فناوری و مراکز رشد تابعه آن مستقر می باشند.

وی تصریح کرد: در سال جاری تعداد 74 شرکت دانش بنیان در استان همدان فعال هستند که از این تعداد 39 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 2 هزار و 700 نفر اشتغالزایی از طریق واحدهای فناور ایجاد شده است، گفت: یک هزار میلیارد تومان فروش داخلی  و 5.5 میلیون دلار فروش ارزی محصولات واحدهای فناور بوده است.

زارع ابیانه با اشاره به اینکه 35 دوره آموزشی و 160 جلسه مشاوره برای شرکت های فناور و دانش بنیان برگزار شده است، افزود: همچنین 57 پرونده ثبت اختراع بررسی و تعداد 510 ارجاع آزمایشگاهی داشتیم.

معاون فناوری پارک علم و فناوری همدان از کسب رتبه نخست در سطح کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان و کسب رتبه  نخست استانی در جشنواره شهید رجایی خبرداد.

گفتنی است: در پایان این نشست از ۵ واحد فناور برتر در حوزه ارزآوری تقدیر به عمل آمد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!