معاون پشتیانی پارک علم و فناوری همدان خبرداد :

فضای کارگاهی از دغدغه ها و نیازهای اصلی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان می باشد.

بهزاد خزائیان معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان در کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان شهرستان همدان اظهار کرد که واحد فناور و شرکت دانش بنیان همدان از تسهیلات کم بهره از منابع ملی منابع استانی از محل  تبصره های  ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بهره مند شدند و در  بودجه سال ۱۴۰۲ نیز اعتبارات مناسبی برای حمایت از واحدها و شرکت های فناور مصوب گردیده است .

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، معاون پشتیانی پارک علم و فناوری همدان در کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان شهرستان همدان که در محل سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شده بود، گفت: در سال گذشته بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت کشور استان همدان رتبه اول اقتصاد دانش بنیان را بین سایر استانهای کشور کسب کرده است .

بهزاد خزاییان افزود: ۲ هزار و 800 نفر اشتغال به واسطه فعالیت واحدهای فناوری، موسسات و شرکت های دانش بنیان در استان همدان ایجاد شده است .

وی با اشاره به فروش شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری همدان نیز تصریح کرد: همچنین سال گذشته یک هزار و 100 میلیارد تومان فروش ریالی و 5.5 میلیون دلار فروش ارزی از سوی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک استان رقم خورده است .

معاون پشتیانی پارک علم و فناوری همدان  بر اساس ماده ۶ قانون جهش تولید دانش بنیان دستگاه های اجرایی می توانند فضاهای اداری و  کارگاهی خود را در اختیار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان  قرار دهند لذا همکاری و همراهی مسوولان و  مدیران دستگاه های اجرایی استان را تحقق این مهم خواستاریم .

وی افزود: در دستورالعمل و آیین نامه اجرایی  تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲ تخصیص ۱۰ درصد از منابع استانی به طرح های دانش بنیان و دارای فناوری بالا مصوب و ابلاغ گردید و در این آیین‌نامه  انعقاد توافق نامه نهادهای حامی فناوری از جمله بنیاد علوی و بنیاد برکت با دستگاه های اجرایی به منظور جذب و پرداخت تسهیلات مصوب گردیده است.

ربانی مهر، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان در ستاد اقتصاد دانش بنیان شهرستان همدان با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصاد دانش بنیان در جامعه گفت شرکت های دانش بنیان پدیده و محصول دنیای جدید هستند که نقش تاثیر گذاری در توسعه دارند .

وی افزود: از ۷۷شرکت دانش بنیان استان ۶۲شرکت معادل ۸۰درصددرشهرهمدان فعالیت  دارند  و علاوه بر دانش بنیان ها، ۱۸۰ واحد فن آور و ۱۸ شرکت خلاق در شهرهمدان فعالیت دارند که ظرفیت خوبی برای توسعه پایدار و اشتغالزایی هستند که باید حمایت شوند.

وی اظهار داشت: همکاری بنیاد علوی و بنیاد برکت در ارائه تسهیلات و همکاری شهرک های صنعتی در واگذاری فضای کارگاهی و اداری به شرکت های دانش بنیان قابل تقدیر است .

ربانی مهر خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان در راستای اولویت های همدان از جمله گردشکری و کشاورزی،آب، صنایع دستی و انرژی های پاک ، گلخانه ها و …برنامه ریزی و دستگاههای اداری باید از شرکت ها حمایت کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!