رییس پارک علم و فناوری همدان خبرداد: پیگیر راه اندازی کارخانه نوآوری در همدان هستیم

رییس پارک علم و فناوری همدان اظهار کرد: پیگیر راه اندازی کارخانه نوآوری در استان همدان و معرفی طرح های کلان فناوری به معاونت علمی هستیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، دستیار معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از پارک علم و فناوری همدان بازدید کردند.

دکتر مجید کزازی در جریان این بازدید به ارائه گزارشی از اهم فعالیت و اقدامات پارک علم و فناوری همدان پرداخت و گفت: مساحت پارک علم و فناوری همدان  21 هکتار می باشد که از این میزان  5 هکتار در اختیار ساختمان مرکزی و 16 هکتار آن قابل واگذاری به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 300 متر از مجموعه پارک علم و فناوری همدان در اختیار فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی است، افزود: پارک علم و فناوری در 3 فاز احداث می شود که فاز اول آن در سال 98 به بهره برداری رسید و فاز دوم آن نیز منوط به تامین اعتبار از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در آینده ای نزدیک افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: استان همدان دارای 10 مرکز رشد و نوآوری در شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند، کبودراهنگ، تویسرکان، رزن، فامنین، اسدآباد و… می باشد.

رییس پارک علم و فناوری همدان افزود: همچنین در شهر لالجین مرکز رشد تخصصی مربوط به صنایع دستی نیز راه اندازی شده است.

دکتر کزازی ، برگزاری 35 دوره آموزشی، برگزاری 160 جلسه مشاوره، برگزاری 15 نمایشگاه در استان و کشور، بررسی و تایید 57 پرونده ثبت اختراع، برگزاری 9 رویداد و ارائه 510 مورد خدمات آزمایشگاهی از اهم فعالیت های پارک علم و فناوری در سال 1401 برشمرد.

وی در خصوص راه اندازی خانه خلاق نیز بیان داشت: در شهرستان ملایر یک خانه خلاق با همکاری اوقاف و امور خیریه، در شهرهای همدان و لالجین نیز خانه خلاق با همکاری میراث فرهنگی و شهرستان فامنین توسط یک خیر راه اندازی شده است.

وی بااشاره به ارائه تسهیلات پرداختی پارک علم و فناوری همدان به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور نیز گفت: از اواخر سال 1400 تاکنون بیش از 146 میلیارد تومان به واحدهای فناور تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

رییس پارک علم و فناوری همدان نیز به ارائه گزارشی از حمایت های زیرساختی انجام شده توسط معاونت علمی ریاست جمهوری پرداخت و ابراز داشت: در سال جاری از 9 میلیارد تومان مبلغ موافقت نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری تاکنون 2 میلیارد و 250 میلیون تومان آن به منظور تکمیل پروژه عمرانی فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان پرداخت شده است.

وی به برخی از مهمترین اقدامات و دستاوردهای پارک علم و فناوری همدان در شش ماه نخست سال جاری پرداخت و افزود: اعطای بیش از 56 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان، تصویب افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان به 50 میلیارد تومان، در دست پذیرش بودن 86 دستیار فناوری در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان، پیگیری راه اندازی کارخانه نوآوری و معرفی طرح های کلان فناوری به معاونت علمی،پیگیری راه اندازی مرکز علم و فناوری در شهر بخارای ازبکستان و پیگیری اجرای بند(ب) ماده 6 قانون جهش تولید دانش بنیان از اهم این اقدامات بوده است.

کزازی با اشاره به فعالیت واحدهای فناور گفت: استان همدان دارای ۳۸۰ واحد فناور شامل موسسات فناور، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد و هسته های فناور است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند، افزود: در سال گذشته میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان فروش ریالی و ۵.۵ میلیون دلار فروش ارزی توسط واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه ۷۸ شرکت دانش بنیان در استان همدان فعالیت دارند و بیشترین فروش محصولات تولیدی خود را داشتند، تصریح کرد: بیشترین کالای صادر شده از استان همدان به کشورهای اروپایی قطعات الکترونیکی بوده است.

دکتر کزازی اظهارداشت: همچنین در سال گذشته با مساعدت های مرکز تحقیقات کشاورزی استان ، پردیس کشاورزی و همچنین یک پردیس فناوری در دانشگاه بوعلی سینا نیز راه اندازی شده است.

رییس پارک علم و فناوری همدان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور استان همدان سال گذشته با 89 امتیاز رتبه اول اقتصاد دانش بنیان را بین سایر استانهای کشور کسب کرده است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!