با برگزاری رویدادهای ایده پارک: افراد خلاق و صاحبان ایده شناسایی می شوند

معاون پشتیبانی و منابع انسانی پارک علم و فناوری استان همدان گفت: بابرگزاری رویداد ایده پارک، ایده پردازان و افراد خلاق شناسایی و در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک علم و فناوری پذیرش می شوند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری همدان در سی و هشتمین رویداد ایده پارک که در شهرستان بهار برگزار شد، گفت: امروزه اقتصاد کشور ما از منبع محور که متکی به فروش نفت و گاز است به سمت اقتصاد دانش بنیان در حال حرکت می باشد و سرمايه اصلی  اقتصاد دانش بنیان صاحبان ایده و افراد خلاق می باشد.

دکتر بهزاد خزاییان افزود: اقتصاد دانش بنیان با کاهش هزینه های تولیدی و افزایش بهره وری امکان رقابت برای محصولات و صادرات را فراهم می کند و ضمن تولید ثروت موجب اشتغال پایدار بویژه برای افراد تحصیلکرده نیز می شود.

وی تصریح کرد: در رویدادهای ایده پارک ضمن ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری ، شناسایی و جذب ایده با قابلیت تجاری سازی در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک  نیز پیگیری می شود.

خزاییان خاطرنشان کرد: واحدهای فناور پذیرش شده در پارک می توانند از خدمات و امتیازات از جمله ، فضای استقرار اداری  و کارگاهی و دریافت تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شوند.

دکتر مجتبی فیض اللهی ، فرماندار شهرستان بهار در این مراسم گفت:چنین برنامه هایی مرتبط با خلاقیت و نوآوری موجب آشتی بین دانش، صنعت و فناوری است.

وی افزود :برای بهره برداری بهتر از این ایده ها باید با حمایت های لازم، عملیاتی سازی این ایده ها را در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان بهار خاطر نشان کرد:

کمک به انتقال فناوری و تکنولوژی از بخش تحقیقات به بخش صنعت و  توسعه شرکت های دانش بنیان از خروجی های چنین رویدادهایی است.

گفتنی است: در پایان پس از داوری های انجام شده  از 5 نفر بعنوان ایده های برتر با اهدای لوح و هدایایی از آنان تقدیر بعمل آمد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!