استاندار اعلام کرد: تکمیل زنجیره ارزش مأموریت جدید پارک علم و فناوری همدان

 

استاندار همدان با تأکید بر اینکه ارتقاء سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد ملی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان مأموریت جدید به پارک علم و فناوری استان محول شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان همدان با حضور معاون وزیر علوم، با اشاره به مأموریت‌محور کردن دانشگاه‌ها و تدوین نقشه راه در قالب برنامه چهار ساله اظهار کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری در مباحث دانش‌بنیان ما را واداشت تا به این سمت‌وسو حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با ارزیابی وزارت کشور رتبه اول کشوری در این زمینه داشتیم، افزود: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان مأموریت جدید به پارک علم و فناوری استان محول شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌تر اعلام کردیم در استان به جهت کمبودها و محدودیت‌ها به ویژه در بحث آب، باید تلاش کنیم به سمت محصولات کم‌آب‌بر و افزایش بهره‌وری برویم که درباره بهره‌وری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ استان جلسات مدونی در این زمینه داشته و هر جلسه یک دستگاه عملکرد و اقداماتش در زمینه افزایش بهره‌وری را گزارش داده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه جهادکشاورزی اقدامات خوبی را در زمینه افزایش بهره‌وری انجام داده است، یادآور شد: پیاده‌سازی الگوی کشت در کشور به عنوان نخستین استان، انجام فعالیت‌های کشاورزی در قالب گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری با اصلاح بذر و نهال بتوانند میزان تولید را افزایش دهند را از اقدامات این سازمان در راستای افزایش بهره‌وری بوده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه خوشبختانه در پردیس فناوری دانشگاه بوعلی و پارک علم و فناوری اقدامات خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: روی زنجیره ارزش باید توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه باید ارتباط منطقی بین شرکت‌های تولیدی با مجموعه پارک علم و فناوری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند تولید مبتنی بر زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری باشد. این یک مسیری است که حتماً باید همه تولیدکننده‌ها و فعالان اقتصادی بروند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!