با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم صورت گرفت: فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان افتتاح شد

 

بخش جنوبی فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان  با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، رییس پارک علم و فناوری همدان و سایر مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، دکتر مجید کزازی در آیین افتتاحیه بخش جنوبی فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان گفت: این مجموعه دارای 16 هکتار مساحت و در سه فاز به منظور خدمت رسانی به شرکت ها و واحدهای فناور مصوب شده است.

رییس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه فاز نخست این مجموعه در سال 98 به بهره برداری رسیده است، افزود: پروژه فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری همدان به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع می باشد که یک هزار متر مربع آن امروز افتتاح شد.

وی از پیشرفت 90 درصدی بخش شمالی فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان خبرداد و تصریح کرد: این بخش از پروژه شامل 23 فضای استقرار برای شرکت های دانش بنیان و واحدفناور  می باشد که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز به بهره برداری می رسد.

کزازی با بیان اینکه فاز سوم این مجموعه از عدم ردیف بودجه ملی رنج می برد، گفت: رایزنی هایی در خصوص اخذ مجوز به منظور تامین اعتبار در ردیف ملی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی به نیازها و دغدغه های واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پرداخت و مطرح کرد: ایجاد فضای اداری و کارگاهی یکی از دغدغه های اصلی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان همدان است که فضاهای مازاد دستگاه های اجرایی در اختیار شرکت ها و واحدهای فناور استان قرار بگیرند.

رییس پارک علم و فناوری همدان اظهارکرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور آماده سازی تأسیسات زیربنایی برای واگذار اراضی و 30 میلیارد تومان به منظور تکمیل فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان مصوب شده که بخشی از آن تخصیص داده شده و هزینه گردیده است.به گفته وی یکی از شرایطی که پارک علم و فناوری همدان به سطح یک ارتقا پیدا می کند، واگذاری اراضی به این مجموعه است.

کزازی از فعالیت 10 مرکز رشد، 411 شرکت و واحد فناور، استقرار 48 شرکت دانش بنیان، ارائه خدمات آزمایشگاهی به تعداد 1369 مورد در پارک علم و فناوری همدان خبرداد و گفت: همچنین پارک علم و فناوری همدان در دو سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی شده است.

وی با اشاره به اینکه 2800 اشتغال به واسطه فعالیت واحدهای فناوری، مؤسسات و شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری 1200 میلیارد تومان فروش ریالی و 6 میلیون دلارفروش ارزی توسط واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک استان رقم خورده است.

این مقام مسئول از کسب رتبه فناور برتر ملی شرکت “پردازش برتر غرب” در سال جاری خبرداد و گفت: همچنین در نمایشگاه ملی آبادیران شرکت ذوب ریزان موفق به کسب رتبه سوم و شرکت پایا ویسپار نیز کسب رتبه برتر در حوزه کارآفرینان را بدست آورده است.

رییس پارک علم و فناوری همدان عنوان داشت: اخذ تسهیلات و اعتبارات توسط  پارک علم و فناوری همدان از محل تبصره 18 در سال جاری و بند “ب” تبصره 16 در سال گذشته بوده است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!