در پارک علم و فناوری استان همدان رقم خورد:
برای نخستین بار در ایران از ربات تشخیص آلودگی در خط تولید محصولات غذایی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی رونمایی شد

با همت شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان و در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، برای نخستین بار « ربات تشخیص آلودگی در خط تولید محصولات غذایی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی» را تولید و طی مراسمی با حضور شخصیت های برجسته علمی و اجرایی استان، از آن رونمایی شد .
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، مراسم رونمایی از این محصول دانش بنیان با حضور، ظاهر پور مجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، دکتر مجیدکزازی رئیس پارک علم و فناوری همدان و جمعی از روسای دانشگاه ها و اعضای هیات علمی و نیز صاحبان صنایع استان و اصحاب رسانه، در محل شرکت صنایع غذایی سحر برگزار گردید .
ظاهر پور مجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه اولویت دولت تقویت تولید با تکیه بر دانش و فناوری می باشد افزود : تولید یک محصول دانش‌بنیان نیاز به هم افزایی و ارتباط صاحبان صنایع و نخبگان علمی دارد .
وی ادامه داد: نرخ تولید طی سال جاری می باید افزایش یابد و به تبع آن اشتغال نیز افزایش خواهد داشت و بیشترین افزایش در بخش خصوصی خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در ادامه از سازمان های متولی حمایت از شرکت های دانش بنیان برای رونق فعالیت های فناورانه و دانش بنیان در استان تقدیر کرد.
در ادامه مجید کزازی، رئیس پارک علم و فن‌آوری همدان نیز عنوان کرد: ساخت و طراحی دستگاه‌های دانش‌بنیان برای جذب بیشتر بازارهای صادرات محصولات غذایی موثر است زیرا ضریب خطا بسیار پایین می آید کیفیت آن برای صادرات تضمین می شود.
وی با تأکید بر اینکه نیازها و مشکلات بخش صنعت باعث رشد ایده‌ها و نوآوری‌ها می شود افزود: امروز « ربات تشخیص آلودگی در خط تولید محصولات غذایی» که توسط شرکت دانش‌بنیان آترین آذین فناور که در پارک علم و فناوری استان همدان مستقر می باشد ساخته شده و رونمایی گردید .
رئیس پارک علم و فناوری همدان خاطرنشان کرد: با حمایت های دولت محترم و مدیران ارشد استان همدان فضای کار برای نخبگان استانی فراهم است و ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان به ریاست استاندار محترم و دبیری پارک علم و فناوری با ایجاد ۶ کمیته در تلاش است تا ظرفیت‌ها، نیازها و مشکلات تخصصی استان را احصاء نماید .
در ادامه مجتبی اسماعیلی طراح و سازنده این دستگاه نیز عملکرد این دستگاه را اینگونه تشریح کرد: این دستگاه با بکار گیری هوش مصنوعی کار می‌کند و توانایی بالا بردن سرعت تولید تا ۴ برابر را دارد.
او افزود، ربات تشخیص هوشمند آلودگی‌ها مشابه خارجی دارد، اما بااشعه کار می‌کند، ولی این دستگاه بدون ایجاد خطوط مزاحم واشعه مضر قادر است در هر ۲ دهم ثانیه یک دهم میلیمتر آلودگی را شناسایی کند.
این دستگاه هم اکنون در یکی از کارخانه بزرگ تولید مواد غذایی نصب و در حال کار می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!