معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری همدان خبرداد:

تبدیل مرکز نوآوری نهاوند به مرکز رشد در سال ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان همدان گفت: با همراهی و کمک مسئولان شهرستان نهاوند تبدیل مرکز نوآوری  به مرکز رشد  از اولویت های پارک علم و فناوری استان همدان در سال جاری می باشد و برگزاری دوره و کارگاه های تخصصی در زمینه های بازاریابی و تجاري سازی با هدف  توانمندسازی برای واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری شهرستان نهاوند نیز از جمله برنامه های پارک می باشد.

بهزاد خزاییان در نخستین شورای ستاد دانش‌بنیان شهرستان نهاوند با دستور کار بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات  حمایتی از محل تبصره ۱۶و ۱۸ در سال ۱۴۰۱ و رفع موانع موجود، به ارائه گزارشی از ظرفیت‌های زیست بوم فناوری شهرستان نهاوند پرداخت و مطرح کرد:حمایت‌های استاندار و فرمانداران سبب شد تا سال گذشته براساس ارزیابی وزارت کشور استان همدان در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست در کشور  را کسب نماید و پارک علم و فناوری استان همدان نیز در دو شاخص  رتبه نخست را  در بین ۳۱ پارک کشور و در یک  شاخص نیز با پارک های علم و فناوری کرمانشاه و یزد بطور مشترک رتبه اول را کسب کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با همراهی و کمک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی  و استاندار همدان در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبارات هزینه ای و حمایتی پارک علم و فناوری استان همدان با رشد ۵۴ درصد در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ گردد.

خزائیان حمایت و همراهی مسوولان شهرستان نهاوند به ویژه فرماندار را برای تبدیل  مرکز نوآوری به مرکز رشد در سال جاری را خواستار هستیم.

معاون پشتیبانی و منابع توسعه انسانی پارک علم و فناوری استان همدان ارائه تسهیلات مالي به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان بر اساس  دستورالعمل و آئین نامه های مربوطه‌ و  سطح پذیرش،میزان تولیدات و  میزان فروش و موفقیت این واحدها در حوزه کسب و کار صورت می گیرد و نظارت و ارزیابی توسط کارشناسان و داوران فنی نیز در این فرآیند اعمال می‌شود.

خزائیان توسعه کیفی مراکز نوآوری و رشد در همه شهرستان های استان و بهر ه مندی واحدهای فناور مستقر در این مراکز از خدمات و امتیازات قانونی از جمله تسهیلات مالی از برنامه‌های مدیریت پارک علم و فناوری استان در دولت سیزدهم می باشد و در همین راستا علاوه بر منابع و اعتبارات داخلی پارک، استفاده از منابع سازمان های حامی فناوری از جمله معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری، بنیاد علوی و برکت نیز در سال ۱۴۰۱ برای حمایت از واحدهای فناور مستقر در مراکز نوآوری و رشد در شهرستان‌ها استفاده گردید.

سلگی، معاون عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری نهاوند نیز گفت: درباره اعتبارات بنیاد برکت صددرصد پرداختی داشته‌ایم و تاکنون حدود ۵۰ درصد پرونده‌های بنیاد علوی هم پرداخت شده و باقیمانده‌ها هم تلاش می‌شود با تکمیل پرونده‌ها پرداخت شود.

حیدری، رئیس آموزشکده حاج حشمت نهاوند نیز بیان کرد: کانون شماره ۲ بانوان برای تبدیل مرکز نوآوری شهرستان به مرکز رشد با همکاری فرماندار نهاوند در تفاهم نامه پنج ساله به پارک فناوری استان تحویل داده شده است.

گودرزی، فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان نهاوند هم بر ورود رسانه‌ها به حوزه‌های دانش بنیان و معرفی صاحبان خلاقیت و نوآوری و طرح‌های آنها و فضا دادن به خلاقیت‌های موجود تأکید کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!